د. حسن رشيد ☆ Dr. Hassan Rasheed

كاتبٌ وناقدٌ مَسرَحِيّ

قطر

حالةٌ إبداعيّةٌ قطريّةٌ.. فهو مرتبطٌ بالإعلام، وهو الكاتبُ المَسرحيِّ، وهو الشاعرُ، والأديبُ.. مجموعةٌ من النَّماذجِ الإنسانيّةِ في فَردٍ واحدٍ. قوامُهُ التّعامُلُ مع قسوةِ الحياةِ بالابتسامةِ والرِّضا، وعَدمِ البُكاءِ على اللبنِ المَسكوب.

لو تعاملَ كلّ فردٍ مع الحياةِ كما يتعاملُ معها خالد المحمود، لأصبحَ لها طعماً آخرَ، ولِلكَونِ لوناً مَمزوجاً بالأملِ والتّفاؤلِ. أعرِفُه جيداً، ومعَ هذا فإنَّ هذا الانسانَ الغامض بسيطٌ في خلقِ وشائجِ الحُبِّ والتقديرِ لِكلِّ من مَرّ مُصادفةً في طريقِه. أجملُ ما فيه هذا الكمّ من المَواهِبِ في كُلّ أفرُعِ الأدَبِ.. وأجملُ منهُ ذلكَ التّواضُعُ الجَمّ.


Writer & Theatre Critic

Qatar

An innovative Qatari. Although his background’s in media, he’s also a playwright, poet and a cultured writer – a multi-talented individual. His core principle: dealing with life’s cruelty with a smile.

Had everyone dealt with life as Khalid AlMahmoud does, it would’ve had a different taste and the universe would blend with the colours of hope and optimism . . . This mysterious being has a simple way of creating connexions of love and appreciation with anyone who crosses his path. The most beautiful thing about him is his many talents in all fields of literature, and even more beautiful, is his humbleness.


websitebutton-by-rababmaher